Dzisiejsze kampanie reklamowe opierają się na projektach graficznych. To rysunek, ikona, czy znak często jest nośnikiem treści bardziej znaczącej niż długie opisowe zdanie. Kampanie reklamowe, jakie przygotowuje się dla firm czy dla produktów wykorzystują grafiki i projekty graficzne. Grafiką są loga firm, nazwy produktów noszą znamiona projektów graficznych, bo przecież, żeby doszło do ich powstania, to jakiś grafik musiał je opracować.
Czy mamy do czynienia z reklamą w sieci, czy taką na bilbordach, to w każdym przypadku zawiera ona elementy graficzne. Projekty takie są kolorowe lub czarno-białe. Grafika powszechnie jest wykorzystywana podczas projektowania ulotek i katalogów reklamowych. To graficy pracują nad tym, jak ostatecznie wygląda taki produkt. Bez grafiki reklama nie miałaby racji bytu, taka niestety jest prawda. O ile w reklamie radiowej jest ona zbędna, o tyle w każdej innej jest konieczna. Dlatego w każdej agencji reklamowej zatrudnia się grafików, specjalistów od projektów graficznych.
Za projektowanie grafiki nie może brać się pierwsza lepsza osoba. Nie jest to sprawa łatwa tym bardziej, jeśli zależy nam na dobrym efekcie. Dlatego osobami, które zajmują się projektowaniem grafiki, zawsze są graficy, osoby, które mają w tym doświadczenie. Ich praca polega na pracy ze specjalistycznymi programami komputerowymi. Takimi, które ułatwiają projektowanie grafiki. Dzięki programom można wprowadzać liczne poprawki, zanim projekt zostanie zatwierdzony. Można przygotowywać kilka wersji projektu i wybrać ten, który najbardziej odpowiada.
To nie tylko ułatwia pracę grafika, ale przyczynia się do tego, że efekty jego pracy są lepsze. Jeśli stworzy on kilka wersji dla danego projektu, to razem z klientem można wybrać ten, który będzie odpowiadał najbardziej. Czasem łączy się elementy poszczególnych wersji projektu i w ten sposób powstaje projekt idealny. Takie możliwości dają współczesne programy graficzne. Dzięki nim praca grafika jest łatwiejsza, a efekty jego pracy przechodzą oczekiwania.